ინტერნეტში მედია ან კონტექსტური სარეკლამო კამპანიის ორგანიზებისას, ნებისმიერი რეკლამის განმთავსებელი ითვლის მის სავარაუდო ბიუჯეტს. სარეკლამო კამპანიის მომხმარებლისთვის მნიშვნელოვანია ნახოს, როგორ ნაწილდება მისი განხორციელებისთვის განკუთვნილი თანხები, იხარჯება თუ არა ეს თანხა დანიშნულებისამებრ და რა ეფექტურობით გამოიყენება ისინი. სარეკლამო პროდუქტის ეფექტურობის გაანგარიშება მედია დაგეგმვაში ეფუძნება რამდენიმე ინდიკატორს, რომელთაგან ერთ-ერთია CPM ინდექსი. რა არის ეს მაჩვენებელი, როგორ გამოვიყენოთ - ქვემოთ გავარკვევთ.
CPM - რატომ გჭირდებათ ეს
რა არის CPM რეკლამაში, ცნობილია გასული საუკუნიდან. მოდული გამოიყენებოდა ყველა სარეკლამო კამპანიაში, რომელიც გაიმართა მედიაში. საგამომცემლო სახლები, სატელევიზიო და რადიო არხები კვლავ იყენებენ ამ მაჩვენებელს რეკლამის ღირებულების გამოსათვლელად. CPM გამოიყენება, როდესაც საქმე ეხება ერთი რეკლამის ჩვენების ფასს არა ცალკეულ მიმღებებზე, არამედ ათას პოტენციურ მყიდველზე. პარალელურად ეს ტერმინი შემოვიდა მიმოქცევაში. სარეკლამო საიტების მფლობელებს შეეძლოთ მუშაობა მხოლოდ მათი ტირაჟით და თემატური ფოკუსით, ამიტომ განისაზღვრა CPM მაჩვენებელი, რეკლამა, ამ მნიშვნელობის გათვალისწინებით, ეფექტური იყო.
CPM განმარტება
CPM-ის მარტივი განმარტება არის ღირებულება ათასზე.მოდულის სახელწოდება მომდინარეობს ინგლისური სიტყვებიდან Cost-Per-Thousand, სადაც M არის რომაული რიცხვი, რაც ნიშნავს 1000-ს. ამრიგად, კითხვაზე, რა არის CPM, შეგვიძლია ვუპასუხოთ, რომ ეს არის ფასი ათასი რეკლამის ჩვენებაზე. რაც უფრო ხშირად გამოჩნდება რეკლამა გაზეთებისა და ჟურნალების ფურცლებზე, რაც უფრო ხშირად ჟღერს ის რადიოში ან ციმციმებს ტელეარხზე, მით უფრო მაღალია ეს კოეფიციენტი.
CPM გაანგარიშება ონლაინ სარეკლამო კამპანიებში
ინტერნეტში რეკლამის როლს ჩვეულებრივ ასრულებენ ბანერები - ის ძალიან შემაშფოთებელი ამომხტარი ფანჯრები, რომლებიც მომხმარებლებს არც ისე ძალიან მოსწონთ და რომელიც ფულს მოაქვს სარეკლამო საიტების მფლობელს. რაც უფრო პოპულარულია საიტი, რაც უფრო მეტი მომხმარებელი ნახულობს ინტერნეტის ამ გვერდს, მით უფრო ძვირი დაუჯდება რეკლამა ამ საიტზე.
რეკლამის განმთავსებლები დაინტერესებულნი არიან მომხმარებელთა რაც შეიძლება მეტი რაოდენობით, რომლებსაც უნახავთ მოცემული ბანერი. მაშასადამე, რა არის CPM შეიძლება მათემატიკურად აჩვენოთ ამ გზით:
CPM=(სარეკლამო შეკვეთის ჯამური ღირებულება)/(ბანერის ნახვების დაგეგმილი რაოდენობა დღეში)1000.
ახლა გასაგებია რა არის CPM. რეკლამაში ეს ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მაჩვენებელია. რეკლამის განმთავსებელს შეუძლია გამოთვალოს რა თანხა უნდა გადაიხადოს საიტის მფლობელმა იმისათვის, რომ ინფორმაცია აჩვენოს ქსელის ათას მომხმარებელს.
ეს გაანგარიშება შეიძლება ვიზუალურად იყოს ნაჩვენები მარტივი მაგალითის გამოყენებით. პორტალის საიტზე ერთი ბანერის განთავსების ღირებულებაა, მაგალითად, 400$ კვირაში, ამ ვებ გვერდის სტატისტიკა აჩვენებს, რომ კვირაშისაიტს დაახლოებით 10 ათასი მომხმარებელი ათვალიერებს. ასე რომ, მარტივი გამოთვლა იძლევა მნიშვნელობას:
CPM=$400/100001000=$4 ათასი რეკლამის ჩვენებაზე.
რეკლამის განმთავსებლებმა უნდა გაიგონ, რომ თემატურ საიტზე ბანერის მარტივი ჩვენება ძირითადად ინფორმატიულია. არ არსებობს გარანტია, რომ გვერდის მონახულებული ათი ათასი ადამიანი აუცილებლად დააკლიკეთ ბანერს. სურს თუ არა ვიზიტორს ლინკზე გაყოლა, ეს დამოკიდებულია მხოლოდ თავად ბანერის მიმზიდველობაზე და მასზე განთავსებული ინფორმაციაზე. თითოეული საიტი მოგაწვდით ყველა საინტერესო მონაცემს CPM პარამეტრის გამოსათვლელად. რომ ეს მომგებიანია საიტის მფლობელისთვის, გესმით. მაგრამ რეკლამა, მისი ხარისხი და ინტერესი საბოლოო მომხმარებლისთვის თავად მომხმარებლის ამოცანაა.
CTR დამხმარე მოდული, გაანგარიშების მეთოდები
დანახარჯების შესამცირებლად გასათვალისწინებელია კიდევ ერთი მაჩვენებელი - CTR ინდექსი. სახელი ასევე ინგლისურიდან მოვიდა და მთლიანად ჟღერს დაწკაპუნების მაჩვენებელი - დაწკაპუნების სიხშირის მაჩვენებელი. CTR აჩვენებს რამდენმა ადამიანმა დააწკაპუნა ბანერზე და გადავიდა სარეკლამო მომხმარებლის გვერდზე. ეს მოდული პირდაპირ დამოკიდებულია არჩეული საიტის სისწორეზე, რადგან რაც უფრო მიზანშეწონილი და საჭირო გამოიყურება საიტზე რეკლამა, მით უფრო დიდია ალბათობა იმისა, რომ საიტის სტუმარი დაინტერესდეს ინფორმაციათ და დააჭიროს ბანერს. ამ ინდიკატორის გამოთვლის მეთოდი ასე გამოიყურება:
CTR=(მომხმარებელთა რაოდენობა, ვინც დააწკაპუნეს ბანერზე)/(ბანერის ნახვების დაგეგმილი რაოდენობა დღეში) 100%.
მაგალითად, თუ 20-დანათასი ადამიანი, ვინც ნახა რეკლამა, მიჰყვა ბმულს 800 მომხმარებელი, შემდეგ CTR არის 800/20,000100=4%, რაც მინიმალურ დასაშვებ მნიშვნელობაზე მაღალია.
ექსპერიმენტულად დადასტურებულია, რომ მინიმალური CTR არის 3-5%. თუ ნაკლებია, მაშინ ღირებულება თითო პოტენციურ კლიენტზე გადააჭარბებს მოსალოდნელ მოგებას და რეკლამა ჩაითვლება არაეფექტურად.
ინდექსების გამოყენება
CPM შეიძლება გამოყენებულ იქნას ვიწრო სამიზნე აუდიტორიის არჩევისას. მაგალითად, ბანერის განთავსების შეკვეთისას, საიტი-პლატფორმა რეკლამის განმთავსებელს აძლევს ინფორმაციას ასაკის, სქესის, საცხოვრებელი ადგილის, საიტის ყველა რეგისტრირებული ვიზიტორის ჰობიების შესახებ. ამრიგად, სასურველი ბანერი ჩნდება მხოლოდ იმ მომხმარებლებისთვის, ვისთვისაც შეიქმნა ეს სარეკლამო პროდუქტი. სარეკლამო კამპანიის ბიუჯეტი იხარჯება უფრო ეკონომიურად და ეფექტურად.
თქვენ ასევე უნდა გაითვალისწინოთ რეგულარული მომხმარებლების აქტივობა. რაც უფრო ხშირად ხედავს ერთი და იგივე ვიზიტორი ერთსა და იმავე სარეკლამო პროდუქტს, მით უფრო ხშირად იხსნება ფული რეკლამის განმთავსებლებისგან, მაგრამ მომხმარებელი ამით მეტ მომხმარებელს არ იღებს. ამიტომ, CPM და CTR ინდექსების კომპეტენტურმა გაანგარიშებამ, ამ სარეკლამო პლატფორმის მიერ მოწოდებული ინფორმაციის ღრმა ანალიზთან ერთად, სასურველი შედეგი უნდა მოუტანოს მომხმარებელს.
კიდევ ერთი რამ, რაც გასათვალისწინებელია სარეკლამო კამპანიის დასაწყისში. გადახდა შეიძლება განხორციელდეს CPM-ით ან CTR-ით. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, მომხმარებელმა უნდა გააცნობიეროს ბანერის რეკლამის არსი CPM მოდულის მიხედვით - რომ ეს არ არის გადახდა მომხმარებლის დაწკაპუნებებისთვის, არამედ მხოლოდსარეკლამო პროდუქტის ჩვენებისთვის
შეჯამება
კითხვაზე, რა არის CPM, შეიძლება გიპასუხოთ, რომ ეს პარამეტრი არის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი რეკლამის ეფექტურობის გაანალიზებისას და ასევე გათვალისწინებულია სარეკლამო კამპანიის ბიუჯეტის გაანგარიშებისას. ასევე გათვალისწინებულია პოტენციური მომხმარებლის მოსალოდნელი კონტაქტების რაოდენობა სარეკლამო ინფორმაციასთან და მსგავსი თემატური ფოკუსის მქონე რამდენიმე საიტზე ბანერის განთავსების ღირებულება. ამ პარამეტრების გათვალისწინებით, შეგიძლიათ გამოთვალოთ კონკრეტული სარეკლამო პლატფორმის ეფექტურობა და წარმატებით დაეუფლოთ სარეკლამო ბიუჯეტს.